Democracy Dies with Chinese Propaganda.

It’s distressing to see The [Washington] Post become a channel for state propaganda from the People’s Republic of China. Yet that’s what’s happening with the lengthy advertorials from the China Daily that are distributed with your newspaper.

The Sept. 30 “Chinawatch” insert was especially objectionable. Four of the six pages were filled with happy, seemingly fact-filled reports about the latest developments with Taiwan, all masquerading as “news.” But they were missing crucial context for understanding the fraught relations across the Taiwan Strait. There was no mention of controversies within democratic Taiwan about the new policies and their effects, nor any observations contrary to China’s deceptive strategies. All was harmony and light.

The Chinese government is spending generously worldwide to promote its view. But your accepting its advertising dollars is no mere commercial transaction. These “news reports” are from a state-controlled arm of the Chinese propaganda establishment.

This is not a service to readers, and the advertorials directly conflict with the integrity and fairness that I expect from The Post.

– Julian Baum, Richmond

The above was taken from the letters section of the Washington Post in 2011.

The Post, since at least that year, has carried reporting from the China Daily paper under an advertising deal they call “China Watch”.

But it should – as Julian Baum from Richmond implies – be called “China Botch” since it is nothing like accurate or contextualized reporting on the region.

That’s because China Daily is a fully-owned subsidiary and propaganda arm of the Communist Party of China i.e. the government.

READ THE REST AT HUMAN EVENTS.


Try to Keep Up With Raheem.If you can...

Drop your e-mail address in below to keep up with the latest from Raheem Kassam.

We don't spam. If anything you'll wish we e-mailed you more.

But we won't. So there.

Click here to support Raheem.